Місто Новини

Польський досвід – у Прилуки

Делегація з нашого міста відвідала Польщу з метою перейняти прогресивний досвід сусідів. Населення міста-побратима Косьцежина вдвічі менше, аніж в Прилуках, але інфраструктура містечка значно розвинутіша. Руслан Ніязов, що очолює комунальне підприємство «Послуга» переймав досвід колег і був приємно вражений рівнем місцевого житлово-комунального господарства. Значно відрізняється механізм сплати за вивіз твердих побутових відходів. Так в Польші користуються загальноєвропейською системою, в якій передбачена обов’язковість платежу

За словами Руслана Ніязова, кожен поляк при заповненні декларації по податках вказує окремим пунктом суму за вивіз сміття. Таким чином, кожен громадянин сусідньої країни сплачує певну суму, яка в перерахунку на українську валюту складає близько 160 гривень на місяць. Житлово-комунальне господарство в Польщі на декілька років випередило наше. Посадовець розповідає, що кожне приватне обістя в місті-побратимі облаштоване трьома контейнерами, призначеними для роздільного збору сміття. При недотриманні правил сортування задіюються штрафи.

По визначеному маршруту спеціальна машина їде і збирає роздільне сміття. Якщо в одному з контейнерів виявляється не передбачений тип відходів, його власнику чепляють на бак червону наліпку, яка відіграє роль попередження про недопустимість подібних помилок, адже якщо людина бере на себе відповідальність за роздільне збереження сміття, вона повинна притримуватись існуючих правил. Якщо машина повторно виявляє інший вид сміття – людину переводять на менш вигідний тариф. Таким чином, якщо у вас немає можливості чи бажання сортувати сміття – за вас все зроблять, але платити за це доведеться більше. Тариф для таких користувачів більший ледь не в два рази – 300 гривень на місяць.

Очільник КП «Послуга» Руслан Ніязов каже, що якщо подібну систему запровадити в Прилуках, це-б значно спростило роботу працівників його відомства. Окрім того, залишиться в минулому проблема складання договорів. На даний момент більшість прилучан ухиляються від послуг комунальників. Вони аргументують це тим, що своє сміття спалюють, самостійно утилізують, або взагалі його не мають. Таким чином, мешканці просто проявляють свою ментальність.

Вже сьогодні сильно вирізняються чистота, якої змогли досягти мешканці Польщі та Білорусі, тоді як країни Західної Європи взагалі випереджають нас на десятиліття. Ми також полюбляємо їздити по чистих вулицях, де встановлені акуратні урни. Але все це береться не з неба – за чистотою стоять сумлінні громадяни і комунальники. У Польщі використовується технічне оснащення, що дозволяє комунальникам економити свої сили. Директор КП «Послуга» стверджує, що його працівникам доводиться працювати більше, але коефіцієнт корисної дії від такої праці менший, ніж за кордоном. Бо важкі види роботи за кордоном виконують машини.

Поляки мають сучасний підхід і до утилізації твердих побутових відходів. Так, на одне воєводство працюють лише чотири сміттєзвалища, що працюють, як окремі господарюючі суб’єкти і виконують функції по захороненню та знешкодженню. Твердих побутових відходів. Для поляків здався незвичним закритий цикл переробки і вивезення твердих побутових відходів, що діє в Прилуках. За словами Руслана Юсуповича, в нашому місті стан життєво-комунальної сфери знаходиться у відносно непоганому стані. Містяни охоче і з розумінням приєднуються до переходу на цивілізоване поводження з твердими побутовими відходами – сортування сміття. В рамках модернізації КП «Послуга» закупило додатково 10 контейнерів, що були облаштовані в мікрорайоні військового містечка.

Вже з липня всі прилучани будуть охоплені послугою вивезення твердих побутових відходів. В газеті «Град Прилуки» викладений текст публічного договору. Вже через місяць всі громадяни будуть автоматично вважатися такими, що підписали документ. А далі всім доведеться платити, і якщо громадяни будуть відмовлятись – через суд КП «Послуга» буде повертати заборгованість. Всі абоненти добре стимульовані, щоб вчасно сплачувати за вивезення сміття, тому що будь-який борг стає перешкодою при отриманні субсидії. Комунальники були вимушені приймати такі міри, бо на даний момент близько 6 тисяч домогосподарств ухиляються від вивезення сміття.

Публічний договір, як нова форма домовленості між населенням і комунальним підприємством, створювався на базі позитивного досвіду українських міст. Задля того, щоб уникнути суперечок, керівник КП «Послуга» радить звертатись прилучанам до абонентського відділу підприємства. Це дозволить уточнити місця реєстрації громадян та вказати точну кількість проживаючих осіб. Завдяки заключенню публічного договору усіма громадянами можна буде не підвищувати тариф на вивезення побутових відходів, а якість надання послуг суттєво покращиться.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *