Місто Політика

Тарифні пристрасті або як депутат про пільговиків дбав

Парадокс: у минулому номері газети “Град Прилуки” депутат Прилуцької міської ради Артем Рожко звинуватив місцеву владу в тому, що необізнаний з питань, які має особисто контролювати. Чи не так? Голова постійної депутатської комісії, яка спеціалізується в транспортній сфері Прилук, не знав, що у місті здорожчала вартість перевезень у громадському транспорті. (http://rozhko.com.ua/statti/item/482-prilutska-vlada-pereklala-svoji-zobov-yazannya-na-plechi-pensioneriv-ta-shkolyariv.html)

За таких обставин вважаємо необхідним нагадати, що мова про підвищення тарифу на перевезення зайшла іще наприкінці 2016 року. А вже з початку 2017-го до виконавчого комітету Прилуцької міськради надійшли заяви від приватних підприємців, які здійснюють перевезення громадським транспортом, щодо підняття вартості проїзду для пільговиків, школярів та решти пасажирів. До заяв було додано розрахунки нових тарифів.

Підвищення тарифу, за пропозиціями перевізників, коливалися від 4 гривень 26 копійок до 6 гривень 44 копійок. Ці розрахунки підтверджуються низкою складових: здорожчання палива, обслуговування, ремонт автобусів та підвищення рівня мінімально заробітної плати до 3200 грн. для працівників підприємств.

Рішення про підвищення тарифу ухвалюється виконавчим комітетом міської ради, але оскільки даний документ є регуляторним актом, необхідно було включити це питання до Плану діяльності Прилуцької міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2017 рік. Що і було зроблено депутатським корпусом на сесії 24 лютого поточного року.

А отже, голові постійної депутатської комісії з питань побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, підприємництва, транспорту, зв’язку та регуляторної політики було добре відомо про вимоги та наміри перевізників.

Наступним етапом роботи стало вивчення цих пропозицій. Організатор перевезень – виконком Прилуцької міської ради – передав усі надані перевізниками розрахунки до Антимонопольного комітету України з проханням перевірити економічну обґрунтованість нових тарифів. Відповідь: усі підстави для підвищення ціни є.

19 квітня пропозиції перевізників обговорювалися на засіданні Громадської ради.

Три приватні підприємці, які здійснюють перевезення на 15 автобусах, пропонували затвердити тариф на перевезення у розмірі 4 гривні для основної маси населення та 1 гривня 50 копійок – для пільговиків (окрім десяти категорій) з 9.00 і дітей шкільного віку (за наявності учнівського квитка) без обмеження в часі.

Решта 10 підприємців, які здійснюють перевезення на 16 автобусах, пропонували погодити тариф на перевезення пасажирів у звичайному режимі – у розмірі 4 гривні, а для пільгових категорій населення (окрім десяти категорій) з 9.00 та дітей шкільного віку (за наявності учнівського квитка) у період навчання – у розмірі 50% від загального тарифу.

Члени Громадської ради вислухали пропозиції перевізників і на їхній основі запропонували власний варіант проекту рішення: на перевезення пасажирів у звичайному режимі – у розмірі 4 гривні; для пільгових категорій населення (окрім десяти категорій) з 9.00 – 50% від погодженого тарифу, а для дітей шкільного віку (за наявності учнівського квитка), у період навчально-виховного процесу – 1 гривня, а в канікулярний час — повна вартість, тобто 4 грн.

Про скликання засідання громадської ради та порядок денний повідомлялось на офіційному сайті міської ради. Там же після вивчення думки представників громади протягом 30 календарних днів оприлюднювався проект рішення. Усі ЗМІ міста писали й говорили про можливість корегування тарифу на перевезення і лиш “зацікавлені” депутати Прилуцької міської ради про це ні сном, ні духом. Більш ніж за місяць ніхто із депутатів не вніс жодної пропозиції до проекту рішення, а що вже казати про голову профільної депутатської комісії Артема Рожка.

Усвідомлюючи наслідки цієї байдужості, секретар міської ради Анатолій Шамрай направив на ім’я Артема Миколайовича прохання зібрати врешті-решт свою комісію. Наведений у публікації документ датований 22 травня, за тиждень до засідання виконкому, коли при великому бажанні ще можна було висловити свою пропозицію. Тож ми укотре переконуємось, що депутат спеціально не займав цього питання, щоб пропіаритися на штучному ажіотажі. Знову парадокс: свої добрі наміри й уболівання за громаду Артем Рожко чомусь виносить зразу в пресу. А міг би відвідати (раз уже не зібрав профільну комісію) засідання виконавчого комітету, де і висловив би власну позицію.

Висновки більш ніж очевидні.

Безумовно, рішення про підвищення тарифу боляче відгукнулось устами й гаманцями прилучан. Та йти на вимушені, хоч і не популярні кроки доводиться кожному керівнику. Зрештою, будьмо відверті: у містах, подібних до нашого, перевізники, здебільшого, представники малого чи середнього бізнесу, які дають робочі місця, сплачують податки в місцеві бюджети. Ставитися до них як до комунальних підприємств не логічно.

Комунальний автопарк на сьогодні — гостра потреба, більш схожа на мрію, над втіленням якої працював чи не кожен мер. Нині відділом економіки розробляється бізнес-план, який і спрогнозує усі переваги та недоліки, що можуть спіткати Прилуки в монополізації сфери громадського транспорту. А доки прилучани, як і чернігівці, ніжинці (не кажучи про киян), мусять обирати: ходити пішки чи їздити громадським транспортом.

Прес-секретар міської ради Любов Рубан

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *